或许你有兴趣看一下

欢迎大家自由下载我画的图,只要注明图片来源就可以了
也许我没有回复每一篇留言,可是我都有在看哦!谢谢大家的留言 :)
合作洽谈或任何询问:bear86my@gmail.com
这是我的tot school教具与益智玩具团购乐 群组,需要团购tot school教具与玩具的可以点击这里

Search This Blog

[tot school] Picture book play - Owl babies

上个月,参加了 [妈咪宝贝学习坊] 的玩转绘本比赛。本来只是带着‘让两个小孩玩玩’的心态参加,没想到幸运的得到了第3名,而且也看到其他参赛妈妈创意的作品,倍感惭愧。因为觉得我可以再花多一点的时间再玩多一点的 :P

可是不管怎样,因为这个比赛,我帮两姐弟做了第一张脚印作品,超可爱,一定要收藏起来 :)

Owl babies - Martin Waddell
内容简介:

The bay owls came out of their house,
and they sat on the tree and waited.
A big branch for Sarah, a small branch for Percy,
and an old piece of ivy for Bill.
When three baby owls awake one night to find their mother gone, they can't help but wonder where she is. Stunning illustrations from unique and striking perspectives capture the owls as they worry about their mother: What is she doing? When will she be back? What scary things move all around them? Not surprisingly, a joyous flapping and dancing and bouncing greets her return, lending a celebratory tone to the ending of this comforting tale. Never has the plight of young ones who miss their mother been so simply told or so beautifully rendered.


在故事开始前,我和Eva先用厕纸卷一起制作3只猫头鹰。其他的材料包括用图画纸剪成圆形,再画上黑眼珠,糨糊,和一些剪成圆形的颜色纸。


我先示范制作1只,然后再让Eva自己完成另外2只。


完成咯~


然后妈咪我就运用我们制作的3只猫头鹰来念绘本啦 :) 原来利用道具来念,Eva更enjoy哦~



念完了,我们就来盖脚印~



盖脚印来干嘛呢?


就是两只猫头鹰啦  :) 妈咪修饰加上眼睛,身体和树枝之后,就让Eva用青色再盖上手指印。







然后再玩玩形状配对。Printable由ibabiesclub提供。



Letter matching, printable from Prekinders.com, 可是目前网站有问题,我也搜寻不到了~



最后再来学习反义词,printable from 1plus1plus1equals1

最后很荣幸的得到了第3名,谢谢帮我按like的朋友~



还很幸运的上了报纸 :D



笔于2016年5月16日

1 comment: